Z našich akcí

OSLAVY 65.LET OB ZÁKUPY
10.září 2011 se konaly v Zákupech oslavy 65.let od založení jejich obce u této příležitosti se konala v dudově městského úřadu výstava krojů a panenek tetičky Buřičové , povídání o baráčnické historii byla vystavena kronika a fotografie ze Zákup ,tetičky napekly koláčky a každý příchozí byl poctěn chlebem a solí.
výstava

krojované panenky
hosté

tetička Buřičová a Vojtěch Bernatský

MUZEJNÍ NOC MLADÁ BOLESLAV 20.5.2011

Baráčníci z Dolního Bousova spolu s Dobrovickými baráčníky se podíleli na programu Muzejní noci konané 20.5.2011 v Mladé Boleslavi,návštěvníci této akce mohli na hradě navštívit muzeum města ,tentokrát je téma zaměřeno na cikány jejich kulturu ,zvyky ,odívání a historii,otevřena byla i stálá expozice mimo jiné i mimořádně archiv s piaristickou knihovnou o který byl mimořádný zájem.Své cvičení předvedly i seniorky ze sokola,moc se jim povedlo.Ve 20.hodin dorazil i pan president Masaryk v dobovém automobilu,byl přivítán panem starostou, poctěn chlebem a solí námi baráčníky a shlédl přehlídku Legionářů a zástupců sokolské obce, dětičky přednesly oslavnou zdravici a zazpívali oblíbenou písničku pana presidenta ( Ach synku ,synku...).Program byl zaměřen na období první republiky , tomu odpovídalo dobové oblečení i hudba.Masaryk opravdu v roce 1927 navštívil město Mladou Boleslav u příležitosti Severočeské výstavy.
BESEDA S CESTOVATELEM JIŘÍM KOLBABOU
25.dubna 2011 jsme se sešli s několika příznivci na besedě s cestovatelem Jiřím Kolbabou,akce se konala v Mnichově Hradišti a to v kavárně Admirál.Příjemné prostředí,dobré jídlo , pití a můžeme se zaposlouchat do poutavého vyprávění tohoto známého cestovatele,tentokrát na téma Etiopie.Beseda byla úžasná pomalu dvě hodiny vyprávění a zážitků o této pro nás exotické zemi,o kultuře a lidech doprovázené video projekcí s nádhernými fotografiemi.Pan Kolbaba je nesmírně vstřícný a příjemný člověk , všichni jsme se zájmem poslouchali až neuvěřitelné příhody.Na závěr proběhla malá soutěž o ceny a autogramiáda,opravdu nelitujeme velikonočního podvečera stráveného v kavárně Admirál.
Výprávění tohoto cestovatele můžete slyšet také na rádiu Impuls.
beseda

naši baráčníci s J.Kolbabou
autogramiáda

cestovatel Jiří Kolbaba
OSLAVY 80.LET BARÁČNÍKŮ V DOLNÍM BOUSOVĚ
25.září 2010 se konaly oslavy 410.let města Dolního Bousova a 80.let od založení baráčníků v Dolním Bousově.Na této akci se podílelo město i baráčníci.Naše tetičky napekly spoustu koláčků,aby bylo hosty čím pohostit,město zajistilo občerstvení a zaplatilo hudbu moc jim děkujeme.Akce se konala od 14.hodin v místní sokolovně ,ale již od dopoledních hodin zde probíhala výstava historických i současných fotografíí o dění ve městě,návštěvníci si mohli také prohlédnout výstavu krojů a krojových součástí i bousovští baráčníci zde měly své fotografie ,bylo radost pozorovat jak se někteří na fotkách poznávají a vidí i ty kteří již nejsou mezi námi.Bylo opravdu na co koukat o čemž svědčí i to že výstava byla navštěvována ještě v 18.hodin.U vchodu vítaly tetičky příchozí staročeskou poctou-solí a chlebem .Úderem 14.hodiny zahájil rychtář Miroslav Karásek slavnostní zasedání,přivítal starostu města Dolního Bousova Josefa Vynikala,občany Bousova a hosty kteří nás navštívili.Přítomno bylo 11.obcí,Čejetice,Obrubce,Přepeře,Řepov,Březno,Řepov( folklorní soubor),Kosmonosy,Mšeno u Mělníka,Bělá pod Bezdězem,zástupce V.župy,XVII.župa-Slaný,XXIV.župa Uhříněves,Malá Bělá ( folklorní soubor).Po úvodním slovu nám zazpíval pěvecký sbor z místní základní školy Sůvičky vedený paní učitelkou Sovovou,následoval dětský folklorní soubor ze Řepova Kolovrátek a dětský folklorní soubor z Malé Bělé Kominíček,všechny děti byly opravdu úžasné a patří jim i jejich vedoucím náš obdiv a poděkování.Pan starosta Vynikal promluvil o dění ve městě,posteskl si že lidé k sobě nemají už tak blízko jako dříve,máme trošku uspěchanou dobu .Potěšilo nás ,že vyzvedl náš baráčnický spolek ve snaze udržet staré zvyky a obyčeje .Syndik soused Hlaváček pohovořil o našem spolku od jeho prvopočátku až po současnost.Vážíme si práce našich členů a proto jich bylo několik ohodnoceno čestným uznáním a malým dárkem. K tanci poslechu i dobré zábavě nám hrál JH Song Jaroslava Hrubého.Unaveni ale v dobré náladě se pomalu rozcházíme do svých domovů ,ještě jednou všem děkuji.Švandymistrová OB Dolní Bousov Božena Buřičová
VÝLET 18.-19.9.2010 LOUČEŃ-VELKÉ POPOVICE-TÁBOR
Tak je to opět tady, po roce odjíždíme se Zákupskými baráčníky na dvou denní výlet.Ráno 18.září nás naloží autobus na určených místech a hurá už se jede,první zastávka je na zámku Loučeń kde máme objednanou paní průvodkyni,ta přichází v krásném dobovém kostýmu a provádí nás jako šlechtična zámkem.Interiéry jsou opravdu krásné ani nevíme kam dříve koukat , paní průvodkyně mluví opravdu poutavě.Zámecká zahrada má mnoho krásných míst které jsme všechny ani nestihly prohlédnout,ale měli jsme tu čest vidět zahajovací ceremoniál soutěže loveckých psů,po kafíčku a dortíku pokračujeme dál nyní míříme do pivovaru Velké Popovice kde se koná den otevřených dveří.V Popovicích si dáme chutný oběd a honem na prohlídku pivovaru ,je zde opravdu na co koukat paní průvodkyně nám nabídne každému chutné pivečko a seznámí nás s historií pivovaru a výrobou piva ,strávíme tu pomalu dvě hodiny,ale stálo to za to rozloučíme se s maskotem pivovaru živým kozlem a pokračujeme v naší jízdě. Mnozí naši baráčníci nikdy nenavštívili Černovickou baráčnickou zotavovnu ,proto byla na přespání a odpočinek vybrána tato naše zotavovna ,zde byla objednána večeře a snídaně. Po snídani nastupujeme do autobusu a míříme směr hrad Kámen,hlavně mužská část zájezdu zajásala po prohlídce interierů přišly na řadu motocykly ,které tu mají stálou expozici a jsou zde vystaveny opravdu krásné kousky.Pomalu se blíží konec našeho výletu ještě si dáme v Táboře oběd a kafíčko ,prohlédneme si historickou část města a unaveni se vracíme domů .Počasí nám po oba dny přálo bylo pravé babí léto a já doufám že se všem zájezd líbil .Božena Buřičová-švandymistrová
baráčníci ze Zákup  a D.Bousova
baráčníci ze Zákup a D.Bousova
pivovar

20.července-22.července 2010 jsme se sešli na naší rychtě při generálním úklidu.Zde je pár fotek,všem kteří se zůčastnili děkuji byla to fakt fuška!
úklid rychty

červen 2010
VŠEBARÁČNICKÝ PLES NA ŽOFÍNĚ
16.dubna 2010 jsme se sešli na pražském Žofíně,abychom se zúčastnili velkého všebaráčnického plesu.Tetičky nažehlily svoje kroje a hurá na ples .Moc jsme se celý rok na tuto akci těšili.Prostory Žofína jsou opravdu impozantní,velice se nám tu líbylo.Program plesu byl pestrý a nechyběla ani tombola.Zde je pár fotografií .
Žofín

ŽUPNÍ PLES-DOLNÍ BOUSOV 2010
Tento rok pořádala 5.župa svůj ples u nás v Dolním Bousově.Tetičky i sousedé se snažili,aby sál místní sokolovny byl vzorně uchystán,bylo zajištěno občerstvení ,tombola a vše co k takovéto akci náleží.Ve 20 hodin Župní rychtářka a náš rychtář soused Karásek zahájili ples,po úvodním tanci následovalo předtančení 2 kolon české besedy,tu nám předvedl soubor Jizeran ze Řepova a Furiant který přidal i pár lidových tanců.Také tetičky z Čejetic nás překvapily svým milým a originálním vystoupením,všem patří velký dík.Župní panímaminka tetička Hlaváčová se svojí vnučkou vzorně připravily bohatou tombolu,děkujeme všem sponzorům , tetičkám a sousedům 5 župy.K tanci i poslechu hrála hudba Jaroslava Hrubého .
MASOPUST
Dne 6.3.2010 ve 13 hodin jsme se sešli na náměstí v Dolním Bousově na 1 ročníku místního masopustu.Pan starosta povolil rychtáři OB v Dolním Bousově masopustní a karnevalový průvod městem.Valníček a žebřińák zapřažený krásnými koníky a ponny vezl hudbu a malé děti které si to náramně užívaly.Masky byly opravdu zdařílé a nálada veselá.Průvod prošel pomalu celým městem,popila se kořalička pojedly koláče které napekly naše tetičky , tento rej byl ukončen v místní sokolovně dětským karnevalem .Děkujeme všem kteří se na této akci podíleli.
PLES DOLNÍ BOUSOV 20.2.2010
Tak se opět po roce všichni těšíme na náš obecní baráčnický ples, tetičky napekly dorty,připravila se tombola a sál ve Staročeské restauraci v Dolním Bousově.Ve 20 hodin rychtář Karásek zahájil náš ples ,sešli se mladí i staří a všichni se dobře bavili při hudbě Jaroslava Hrubého . Zvláštní poděkování patří sponzorům kteří nám poskytli ceny do tomboly:Würth Mladá Boleslav, průmyslové zboží-Hercíkovi, COOP-D.Bousov-samoobsluha,drogerie-pan Borovička,papírnictví-paní Kynčlová, květinka-paní Valešová, dárkové předměty-paní Celbová,lékárna-D.Bousov,Proclima-SWAMP-D.Bousov, řeznictví-pan Novotný,řeznictví-paní Koldovská,Staročeská restaurace,AP LIQORS D.Bousov,stavební firma- Zeteza,pekařství Pane,firma-Svoboda,obchod s oděvy-paní Mocová .
135.LET ČESKÉHO BARÁČNICTVA
20.6.2009 jsme se sešli v Mladé Boleslavi na oslavách 135let od založení českého baráčnictva ,tohoto setkání se zúčastnilo bezmála1500 baráčníků z celé republiky .Oslavy podpořilo město Mladá Boleslav,Středočeský kraj,Ministerstvo kultury České republiky.Návštěvou nás poctil mimo jiné i senátor PhDr Jaromír Jermář,Primátor Raduan Nwelati,Jiřina Langhammerová odbornice na folkloristiku a jiní.Prohlédněte si fotografie z této akce.
ZALOŽENÍ PRVNÍHO DOBROVOLNÉHO HASIČSKÉHO SBORU
160.LET ZALOŽENÍ DOBROVOLNÉHO HASIČSKÉHO SBORU V ZÁKUPECH

11.9.2010 jsme přijali pozvání na oslavy160 let založení dobrovolných hasičů v Zákupech .Je to nejstarší hasičský sbor ve střední Evropě a oslavy byly jak se patří parádní,akce se zúčastnilo 25 hasičských sborů z celé republiky i zahraničí celý den bylo na místním koupališti na co koukat ,této mimořádné akce se zúčastnila i Policie ČR a Armáda ČR vyvrcholením oslav byla vodní fontána vytvořená 75 hasícími hadicemi na hudbu Antonína Dvořáka a velký ohńostroj na závěr..Akcí byli nadšeni i 2 vzácní hosté hasiči z USA kteří zasahovali 11.září 2001 v New Yorku.
Zápatí stránek
Name
Comment
Or visit this link or this one